אינדקס אתרים BIE | פרסום עסקים חינם

איריס ענבר, פסיכותרפיסטית

איריס ענבר, פסיכותרפיסטיתשמי איריס ענבר ואני מטפלת באנשים שיש להם בעיות שונות. הנני מציגה בפניכם את תחומי המומחיות שלי:

עבודה עם קלפים טיפוליים

ניתן להשתמש בעבודה עם הקלפים לשימוש בטיפול פרטני, זוגי, קבוצתי, וגם במעגלי צמיחה ומודעות. הקלפים מאפשרים "יציאה למסע פנימי", ליצירת דיאלוג עם המקומות הפנימיים בנפשנו, ויצירת דיאלוג עם מה שמחוצה לנו, בעולם האמיתי. לכל אדם יש את הסיפור האישי שלו. העבודה עם הקלפים הינה עבודה השלכתית, והקלף משמש כעין "מפתח למגירות ליבנו הצפונות", כמו חלום, שהוא "שליח" בשירות עולם הנפש. השימוש בקלפים הוא בבחינת הזדמנות להעשיר את "ארגז הכלים" האישי, ולהתנסות במפגש חווייתי ויצירתי. עבודת הטיפול עם הקלפים יוצאת מנקודת הנחה, שהאדם המספר את הסיפור הוא השחקן, הבמאי והסופר של סיפור חייו, והוא זה שיכול לחולל שינוי בסיפור שמספר ובחייו, תוך שימוש בקלפים.

עבודה עם חלומות בטיפול

עבודה עם חלומות בטיפול נעשית באפן פרטני וקבוצתי וגם באמצעות סדנאות חלימה.
על פי יונג (תלמידו של פרויד), החלום הוא יצירה אישית מופלאה של האדם. החלומות שלנו הם המדריכים והמכוונים שלנו, לעולמנו הפנימי, המוסר לנו מסרים מ"הלא מודע". מטרת החלום עפ"י יונג היא להראות לחולם משהו על עצמו ועל חייו, משהו שהחולם לא-מודע אליו, מתוך כוונה להיטיב, ולסייע לחולם. החלום קיים כדי לסייע ולשפר את איכות חיי החולם, על כן, ניתן להיעזר בחלומות, ככלי טיפולי , במסע אל תוך הנפש.
העבודה עם החלום היא עבודה עם סמלים, ועל-כן העבודה הפרטנית וגם הקבוצתית עם חלומות, נעשית תוך כדי למידת הסמלים האישיים של החולם תוך התייחסות למשמעות האוניברסלית שלהם.
וולט דיסני אמר על "דיסנילנד" טרום הקמתה:
"IF YOU CAN DREAM IT YOU CAN HAVE IT".
חלומות הם כלים נוספים בשירות עבודת הטיפול והריפוי, והם מסייעים בהרחבת המודעות והרפרטואר האישי.

מעגלים אינדיאניים עם קלפי ה- "Medicine Cards"

במעגל כל אחד שווה (לא רק במעגל האינדיאני). המעגל מאפשר התבוננות על עצמי ועל הסובבים אותי ממקום של "מראה". עבודה בקבוצה מאפשרת לכל משתתף לראות את עצמו, כפי שהוא מתפקד בחברה כ"מיני קוסמוס". חוויית העבודה במעגל האינדיאני, היא ייחודית, ומאפשרת חיבור ל"חיית הכוח" של כל משתתף. העבודה עם הקלפים מאפשרת הרחבת מודעות ויצירת דרכי התמודדות אפקטיביים ויצירתיים בצד התמודדות מסתגלת.
מעגלי נשים, מעגלי גברים, מעגלי זוגות, מעגלי אמהות ובנות, ועוד. ניתן לקיים אצלך בסלון או בחדר סדנאות, בטבע, סביב מדורה, בתוך מערה – כל רעיון יתקבל בברכה. מושם דגש על יצירת אוירה מתאימה בעזרת: מוסיקה, הדלקת נרות, טיהור אנרגיה במרווה, שימוש בדימיון מודרך, בציור וביצירה.

ליווי רוחני של חולים/מתרפאים ומשפחותיהם בהתמודדות עם מחלה קשה

– התמודדות עם מחלה קשה דורשת תעצומות נפש. סיכויי ההחלמה תלויים רבות בכוחות הנפשיים של החולה/המתרפא ובני-משפחתו המלווים אותו.
– הטיפול נועד לחזק ולהזין את כוחות הריפוי הטבעיים, לשמר תקווה, אמונה והתמדה. כל אלו יחד מסייעים לחולה/מתרפא ובני משפחתו להתמודד עם מחלה קשה.

העצמת אנשים עם רקע תרבותי שונה

עבודת הטיפול מתמקדת באופן שבו ניתן לשמור על הייחודיות התרבותית של המטופל.
– הטיפול נועד לחזק אנשים המתמודדים עם קשיים הקשורים או נובעים מתהליך קליטה,
גם לאחר שנים רבות לאחר תהליך ההגירה.
– כעובדת סוציאלית העובדת עם אוכלוסיות עם רקע תרבותי שונה, אתן מענה לאנשים המתמודדים עם סוגיות אלו באופן אפקטיבי ותורם.

העצמת מעגלי גברים וטיפול פרטני בגברים

בעידן המודרני, בו הכוח הנשי פורץ קדימה, הטיפול נועד לגברים המעוניינים לרכוש כלים נוספים להתמודדות עם העולם הנשי המשתנה. לפתח קשב לצד הנשי המצוי בכל גבר, ולבטא באופן נינוח את הצדדים הגבריים בעידן של שינוי. טיפול קבוצתי חשוב ומשמעותי לכל גבר החי בעידן הזה, המעוניין להתפתח כאדם וכגבר וליצור דיאלוג של שווה עם בנות-זוג קיימות או פוטנציאליות, במערכות יחסים אינטימיות. טיפול זה ניתן במסגרת פרטנית וקבוצתית.

 

אתר האינטרנט: www.irisinbar.co.il


דירוג:  Note: There is a rating embedded within this post, please visit this post to rate it.

מצאת טעות? לחץ כאן לעדכן את פרטי העסק הזה!

 

אתרים נוספים שיכולים לענין אותך

Exit mobile version